fredag 1 januari 2010

första januari tvåtusentio

Gott Nytt År!

Ojj va åren går. Nu låter jag som en gamling men det är sant! haha. Under detta år har det hänt mycket.. tänkte göra en lista vad som har hänt. Bara för att jag inte har något annat för mig.... :)

Januari, farmor dog..
Februari, jag fyllde 16(!!), jag var till Johans för första gången... :D
Mars, Heidi fyllde 16 (!!), friluftsdag, besök till JG
April, hundvakt åt Ussi, en dag i Vasa me Jonas o Tim, jag slog i huvudet i Socklot hahaha :D, vappen (!!)
Maj, Fiskekväll i Socklot, sista månaden i 9E, projekt vecka, lådbilsrally, klassresa till Tammerfors, fuldag i skolan, picknick med Joanna, Joannas examen, Skolavslutning (!!)
Juni, barnvakt åt Toivo och Leo, väldigt många chillkvällar med vännerna, midsommar, kvälls simning i Socklot, krapula mat vid ABC, roadtrip med Joanna, Lotta o Linnéa, Vasa, Station med Heidi (!!), barnvakt åt Oskar o Ida
Juli, började umgås med Johan oftare, var till Polen på exchange (!!), vattenskada, svenskarna kom, Powerpark, Jakobsdagar (!!), picknick med Heidi vid station, kvälls simning vid andra sjön
Augusti, Erik fyllde 14, 3.8 emma&johan, började ny skola, var till Tyskland och Holland, flyttade till en lägenhet, pappa fyllde 54
September, fick flytta hem igen, pörkenäsdag med hela Optima, dagsverksdag
Oktober, h-a-r e-n t-o-t-a-l-t b-l-a-c-k-o-u-t
November, mamma fyllde 48, svininfluensan, tog vaccin mot svinet, bio med Johan (New Moon), LIA började = Torghallen,
December, Vasa med Joanna, pappas farbror dog, julfest, jobbade vid torghallen, julhelgen, Johan fyllde 17(!!), Vasa med Broändas, bio med Heidi och Lotta (Avatar), romantisk middag med Heidi ;), besökte mommo, Nyår!!

Detta var ett kort sammandrag av mitt år, skulle ha kunnat räkna upp mycket men.. jag ska inte klaga :) Hoppas 2010 blir lika bra eller bättre!

Imorgon ska jag på pappas farbrors begravning.. aldrig kul med sånt.. sen lämnar jag väl i stan och träffar lite folk, kanske åker till Johans också :)




































1 kommentar:

Heidi sa...

mm, vår romantiska middag ;)